Pieniądze
(1600,00 zł) na zakup nowych książek do biblioteki szkoły pozyskano
z "Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa - Książki naszych marzeń”"
Aby
zachęcić uczniów do czytania:
1. Przeprowadzono wśród uczniów sondaż pn. "Czy czytanie jest trendy?"
wskazujący na liczbę przeczytanych pozycji pozalekturowych.
2. Przeprowadzono pogadanki w klasach na temat pozytywnego wpływu
czytania na rozwój intelektualny oraz poznawczy ucznia.
3. Przeprowadzono szkolny konkursu na dowolne prace plastyczne lub
literackie z motywem przewodnim: "Reklamujemy ciekawe książki do
czytania"
4. Przeprowadzono szkolny konkurs rozgrywek ze znajomości lektur pod
nazwą "Szkolny Mistrz Czytelnictwa".
5. Uczono uczniów korzystania ze zbiorów biblioteki. Zorganizowano
cykliczne zajęcia korzystania ze zbiorów.
6. Prowadzono działalność kulturalną. Promowano bibliotekę w środowisku
szkolnym na stronie internetowej.
7. Zorganizowano wspólne czytanie pod nazwą "Czytanie łączy pokolenia"
(klasa I A).
8. Zorganizowano ogólnoszkolny konkurs recytatorski dla uczniów z
podziałem na grupy wiekowe. Tematyka wierszy dotyczyła Patrona Szkoły
lub wierszy ulubionego poety. Laureaci konkursu szkolnego: Kamil
Radecki, Paweł Żgol, Antonina Wacławczyk, Zofia Szulc, Michalina Talaga,
Bartosz Szymała.
Sukcesy to:
Antonina Wacławczyk - III miejsce na szczeblu miejsko - gminnym
Kamil Radecki - udział w konkursie recytatorskim na szczeblu
województwa (III miejsce na szczeblu miejsko – gminnym).
9. W konkursach czytelniczych na szczeblu miejsko - gminnym brali
udział:
Paulina Pawlas i Dominika Gurowiec (Kl.V), Magdalena Kubicka (kl. III);
Kacper Wrożyna (kl. VI) - III miejsce w konkursie na szczeblu
miejsko – gminnym
Szkoła
monitoruje:
1. Liczbę wydarzeń czytelniczych w szkole w trakcie trwania programu.
2. Liczbę lekcji bibliotecznych, połączonych z promocją książek
zakupionych w ramach programu "Książki naszych marzeń".
3. Liczbę
wypożyczeni przypadających na jeden tytuł z nowo zakupionych książek.
4. Ogólną liczbę wypożyczeń z uwzględnieniem nowych zakupów.
5. Ogólną liczbę wypożyczeń w analogicznym okresie w poprzednim roku
szkolnym.
Efekty
udziału w programie:
Wzbogacenie oferty bibliotek szkolnych o atrakcyjne dla uczniów tytuły.
Promocja czytelnictwa.
Urozmaicenie zajęć z uczniami.
Nawiązanie współpracy z innymi bibliotekami.
Wymiana informacji o imprezach promujących czytelnictwo. Zorganizowanie
wspólnie z biblioteką publiczną jednego wydarzenia czytelniczego
promującego czytelnictwo.
Wniosek:
Biblioteka szkolna jest przyjazna uczniowi. Czytelnictwo jest trendy.
Najlepiej o tym wiedzą uczennice klasy II Emilia Figula i Wiktoria
Gorzawska, najlepsze czytelniczki w szkole. Gratulacje!
|